Η εικονική πραγματικότητα μπαίνει δυναμικά στη διαφήμιση

_76416436_76413279

Το μάρκετινγκ ενός προϊόντος είναι πολλές φορές το ΑΩ της πορείας του. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι αυτή η διαφήμιση σε μια στάση λεωφορείων στο Λονδίνο, η οποία έχει ως όπλο ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας. Η διαφήμιση αλλάζει διάσταση και βυθίζει τον περαστικό σε ένα σύμπαν επιστημονικής φαντασίας, όπου κινδυνεύει από μετεωρίτες ή έχει να αντιμετωπίσει τέρατα.

Η τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας επιτρέπει την ζωντανή προβολή ενός φυσικού περιβάλλοντος του οποίου όμως η πραγματικότητα είναι επαυξημένη με την προβολή πληροφοριών αλλά και εικονικών προσώπων ή χώρων σχεδιασμένων μέσα έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή.

«Ζούμε σε ένα κόσμο, όπου από το πρωί ως το βράδυ ερχόμαστε σε επαφή με διαφημίσεις. Έχουμε περίπου 10.000 αλληλεπιδράσεις με διαφορετικά εμπορικά σήματα. Είναι ένας τεράστιος αριθμός. Για να μπορέσεις να ξεχωρίσεις σ’ αυτόν την πλημμύρα διαφημίσεων, πρέπει να είσαι δημιουργικός, γεμάτος έμπνευση έτσι ώστε να μπορέσεις να γοητεύσεις τους καταναλωτές και να τους κάνεις να αισθανθούν ότι θέλουν το προϊόν που διαφημίζεται και να μπουν σε μια σχέση αλληλεπίδρασης» εξηγεί ο καθηγητής πανεπιστημίου, Ζιλιέν Ινταρτάλια.

Ολοένα και περισσότερες διαφημιστικές εταιρίες, όπως αυτή η ελβετική start up ασχολούνται με τέτοιες τεχνικές μάρκετινγκ για να ελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών τους.

pepsi-max-bus-stop-aliens-final-hed-2014

Οι στόχοι με αυτές τις νέες τεχνικές είναι πολλοί. Οι διαφημιστές μπορούν να αυξήσουν το περιεχόμενο, να οδηγήσουν τους πελάτες τους κατευθείαν στην ιστοσελίδα της εταιρίας και να δώσουν πολύ περισσότερες και εις βάθος πληροφορίες για το προϊόν, όπως για παράδειγμα μια εικόνα 360 μοιρών του συγκεκριμένου οχήματος.

«Είναι μια ευκαιρία για τις εταιρίες να αλληλεπιδρούν περισσότερο με τους καταναλωτές και να συνδέονται μαζί τους, σε αντίθεση με το στατικό περιεχόμενο που έχει μια απλή διαφήμιση σε ένα περιοδικό» επισημαίνει ο Φιλίπ Ζανρενώ ειδικός σε θέματα εικονικής πραγματικότητας.

Το θέμα είναι όμως αν αυτός ο νέος τύπος διαφήμισης, βοηθά το προϊόν να πουλήσει περισσότερο. Είναι πολύ νωρίς να απαντήσουμε με σιγουριά σ’ αυτό το ερώτημα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η εμπειρία για τους καταναλωτές θα είναι πρωτόγνωρη και θα τους μετατρέψει στους καλύτερους πρεσβευτές και διαφημιστές των νέων προϊόντων.

«Εάν τελικά βυθιστώ σε μια χωρίς προηγούμενο εμπειρία ως καταναλωτής, σίγουρα θα είναι κάτι που θα θέλω να το μοιραστώ με τον υπόλοιπο κόσμο. Κάνοντάς το αυτό, θα αυξήσω το ενδιαφέρον και την περιέργεια και των υπολοίπων. Αυτό είναι το πιο ενδιαφέρον, γιατί αυτό το νέο μοντέλο διαφήμισης επιτρέπει στις μάρκες να εμπλέκουν περισσότερο τους πελάτες τους σε όλη τη διαδικασία» τονίζει ο καθηγητής πανεπιστημίου, Ζιλιέν Ινταρτάλια.

Η ελβετική εταιρία τηλεπικοινωνιών, Swisscom μπήκε σ’ αυτό τον καινούργιο κόσμο μάρκετινγκ, θέλοντας να εκμεταλλευτεί τον θόρυβο που γίνεται.

«Έχουμε ενεργοποιήσει διαφορετικούς τύπους λειτουργιών για τους πελάτες μας. Για παράδειγμα, έχουμε διαφημιστικές εκστρατείες σε περιοδικά, όπου αυξάνουμε το περιεχόμενο προσθέτοντας βίντεο και παιχνίδια που είναι προς όφελος του καταναλωτή και αυξάνουν ακόμη περισσότερο την εμπειρία του από το προϊόν. Για τον εκδότη του περιοδικού, είναι μια ευκαιρία να εμπλουτίσει την έντυπη έκδοση, γιατί όπως ξέρουμε οι πωλήσεις των εντύπων συνεχώς μειώνονται» αναφέρει ο Τιερί Κουνστμάν, από την Swisscom .

Παρόλο που η εικονική πραγματικότητα στον τομέα του μάρκετινγκ και της διαφήμισης κάνει προς το παρόν τα πρώτα της βήματα, το μέλλον προδιαγράφεται λαμπρό, καθώς σίγουρα δεν θα είναι λίγοι αυτοί που θα θέλουν να απολαύσουν μια ανάλογη φανταστική διαφημιστική εμπειρία.

Πηγη

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s